Psychologia w zarządzaniu
Dlaczego warto wybrać
Studia rozwijają kompetencje społeczne. Umożliwiają zdobycie kompetencji miękkich, kluczowych na obecnym rynku pracy. Kompetencje interpersonalne rozwijane w programie są niezbędne w pełnieniu takich ról i funkcji jak menedżer, facylitator, tutor, coach, trener biznesu, osoba odpowiedzialna za zarządzanie ludźmi oraz w innych działaniach wymagających skuteczności w pracy z ludźmi i współpracy zespołowej w tym do zarządzania ludźmi we własnej firmie.
- Studia mają warsztatowy charakter, przebiegają w postaci treningów umiejętności oraz dają możliwość pogłębienia wiedzy o samym sobie
- Po studiach absolwenci będą potrafili
- świadomie budować zespół biorąc pod uwagę wymagane kompetencje oraz dopasowanie kandydata do zespołu
- komunikować się z pracownikami i współpracownikami w różnych sytuacjach biznesowych
- rozwiązywać konflikty i im przeciwdziałać
- stosować w codziennej pracy modele i narzędzia komunikacyjne
- a także nabędą umiejętności prowadzenia zebrań i spotkań biznesowych oraz rozwiną umiejętności współpracy z innymi ludźmi.
Metodyka większości przedmiotów oparta jest o Action Learning: tematyczne case study i quizy, role play i symulacje, testy i kwestionariusze, sesje feedbacku od prowadzącego i „peer to peer” oraz bazują na rzetelnej wiedzy naukowej.
Kierunek ma niezwykle praktyczny charakter. Program studiów opracowany został przez praktyków i stawia na praktyczne rozwiązania do zastosowania „od zaraz”.
Dla kogo
Program jest adresowany do tych wszystkich, którzy chcą nabyć i utrwalić kompetencje społeczne, interpersonalne oraz menedżerskie najbardziej poszukiwane przez rynek pracy. Studia dedykowane są wszystkim, którzy swoją przyszłość wiążą z pracą z ludźmi oraz aspirują do objęcia w przyszłości stanowisk menedżerskich.
Zdobyte kompetencje
Dzięki uczestniczeniu w studiach będziesz przygotowana/przygotowany do:
- Budowania dobrych relacji w zespole przy jednoczesnej dbałości o realizację celów.
- Optymalizowania pracy z uwagi na dostępny czas oraz ustalania priorytetów w pracy własnej i zespołu.
- Wykorzystywania wybranych sposobów ograniczania stresu związanego z przebiegiem pracy.
- Analizy własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju.
- Wykorzystania narzędzi do rozwoju osobistego ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji przyszłości takich ja Learning Agility
- Stosowania narzędzi analizy ról zespołowych i praktycznych modeli wzmacniania kooperacji w zespole.
- Prowadzenia zebrań, spotkań i prezentacji biznesowych z elementami szkolenia.
- Stosowania narzędzi komunikacyjnych służących motywowaniu, rozwijaniu pracowników, prowadzeniu skutecznych rozmów menedżerskich.
- Stosowania narzędzi zabezpieczania trudnych emocji w zespole.
- Wykorzystania autodiagnozy w zakresie stosowanych przez siebie taktyk wywierania wpływu oraz stosowania konstruktywnych taktyk wywierania wpływu.
- Stosowania kluczowych narzędzi rozwoju tj. mentoring, coaching.
- Efektywnego rekrutowania oraz świadomego budowania zespołu, biorąc pod uwagę wymagane kompetencje oraz dopasowanie kandydata do zespołu.
- Diagnozowania przyczyn występowania konfliktów i konstruktywnego zarządzania konfliktami w zespole.
- Diagnozowania nastawienia w zespole do procesu zmian oraz stosowania narzędzi komunikacji w zmianie.
- Wykorzystywania narzędzi z obszaru Problem Solving.
Kim będziesz po studiach
- Znajdziesz zatrudnienie na takich stanowiskach jak: menedżer, team lider, kierownik, projekt menedżer, osoba odpowiedzialna za zarządzanie ludźmi, specjalista każdej dziedziny wyposażony w umiejętności społeczne.
- Będziesz także przygotowany do zarządzania ludźmi we własnej firmie.
- Będziesz przygotowany do aktywnego uczestniczenia w różnych formach aktywności zespołowej w organizacjach: nabędziesz podstawowe umiejętności interpersonalne potrzebne do efektywnego pełnienia roli facylitatora, tutora z kluczowymi umiejętnościami m.in. zakresie komunikacji interpersonalnej, prezentacji i coachingu, mentoringu.
Realizowane przedmioty specjalnościowe dla specjalności "Psychologia w zarządzaniu"
- Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu (zarządzanie stresem)
- Psychologia grupy i budowanie zespołu – trening integracyjny
- Rekrutowanie pracowników
- Kompetencje lidera przyszłości
- Wystąpienia publiczne
- Zarządzanie czasem
- Rozwijanie pracowników, coaching i mentoring
- Motywowanie i zaangażowanie pracowników
- Zarządzanie zmianą
- Psychologia konfliktów
- Warsztaty projektowe Psychologia w zarządzaniu
Oferujemy możliwość opanowania języka angielskiego, również w zakresie Business English.