Koło programistyczne
Koło programistyczne jest skierowane do osób zainteresowanych technologiami komputerowymi. Opiekunem koła jest mgr inż. Krzysztof Sęp.
Tematyka
Zajmujemy się szeroko pojętym zagadnieniem wytwarzania oprogramowania. Poruszamy tematy takie jak:
- Techniki i rozwiązania stosowane w programowaniu
- Problemy algorytmiczne, modelowanie aplikacji
- Języki komputerowe
- Narzędzia, biblioteki i technologie
- Różne aspekty procesu tworzenia i wydawania oprogramowania
- Inne zagadnienia powiązane z programami komputerowymi: matematyka, elektronika i robotyka
Kalendarz spotkań – semestr zimowy 2021/2022
# | Data | Godzina | Imię i nazwisko | Temat |
---|---|---|---|---|
1 | 9.05.2022 | 20.15 | Załuska Jakub | Kryptowaluty |
2 | 23.05.2022 | 20.15 | Wysocki Mikołaj | Unity 3d i aplikacje mobilne |
3 | 30.05.2022 | 21.15 | Rybicki Jan | Algorytmy szachowe |
4 | 6.06.2022 | 20.15 | Szyłak Adrian | Konfiguracja serwerów SFTP, HTTP |
5 | 13.06.2022 | 20.15 | Bednarz Julian | Cyberbezpieczeństwo |
6 | 20.06.2022 | 20.15 | Ograbek Maciej | Projekty - specyfikacja |
Link do spotkań (MS Teams)
Forma spotkań
Koło przybiera formę dyskusji, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy i konsultacji w projektach uczelnianych i prywatnych. Uczestnicy mogą wygłaszać referaty, często połączone z praktycznymi ćwiczeniami.
Obecność na spotkaniach nie jest obowiązkowa, podobnie jak przygotowywanie referatów.
Na spotkania zapraszamy nie tylko studentów WSISiZ, ale także studentów innych uczelni, pracowników naukowych i dydaktycznych oraz zainteresowanych uczniów szkół średnich.
Cel
Koło stanowi uzupełnienie programu studiów. Pozwala poszerzyć wiedzę, zdobyć doświadczenie i zaobserwować praktyczne zastosowanie zagadnień teoretycznych poruszanych na zajęciach.
Dzięki dyskusji uczestnicy zyskują unikalną możliwość wymieniania się wiedzą, zapoznawania się z nowymi technologiami, rozwiązaniami i metodami rozwiązywania problemów.
Wzajemna pomoc ułatwia zrozumienie złożonych zagadnień i pozwala przezwyciężyć problemy z realizacją projektów: tak uczelnianych, jak i prywatnych.
Przykładowe tematy
Języki komputerowe: Python, LUA, UML, ECMAScript
Narzędzia: Valgrind, Doxygen, Git, Subversion, PostgreSQL, Bison, Povray
Technologie i biblioteki: Metaprogramowanie w C++, Atmel AVR, Irrlicht, SDL, OpenSSL
Zagadnienia ogólne: Sieci Petriego, Algorytmy ewolucyjne, Akceleracja graficzna w MacOS X, Generowaniu losowych map i modeli dla gier, Zarządzanie pamięcią w systemach operacyjnych, Roboty, Hipergrafy