Wystawy Luizy Kwiatkowskiej i Zenona Balcera w Czechach
06/10/2021W dniach 15-25 października w Kongresie Polaków w Republice Czeskiej odbędą się dwie wystawy naszych wykładowców.
Luiza Kwiatkowska
Artysta sztuk wizualnych ur. w 1965 w Mińsku Maz. Dyplom z wyróżnieniem pod kierunkiem prof. Zbigniewa Gostomskiego, prof. Tadeusza Dominika, prof. Ryszarda Winiarskiego w 1989 w ASP Warszawa. Zajmuje się sztukami wizualnymi, malarstwem, obiektami malarskimi, fotografią. W 1993-2003 wykładowca EAS w Warszawie na stanowisku profesora malarstwa. Wykładowca malarstwa na WIT na Wydziale Grafiki w Warszawie.
ILLU
15 - 25 października 2021
Kongres Polaków w Republice Czeskiej / Czechy
Wystawata jest wyborem prac które powstały w latach 2013-2021, ilustracje, są częścią kalendarzy wydawanych co roku od 2007 r. Teksty towarzyszące ilustracjom są autorstwa poety - Juliusza Erazma Bolka. Moja ilustracyjna odpowiedź na słowa, to próba niewerbalnej wypowiedzi, połączenia warstwy werbalnej i wizualnej. Tworząc ilustracje, myślę o tym, że obraz ten, ma towarzyszyć odbiorcy przez cały miesiąc / funkcja kalendarza /.
Zenon Balcer
Absolwent Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, dyplom w Pracowni Rysunku Filmowego pod kierunkiem prof. Jerzego Kuci. Stypendysta Emily Carr College of Art and Design w Vancouver, Kanada. Stopień doktora sztuki uzyskał na Wydziale Grafiki i Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.
Wykładowca Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, gdzie prowadzi Pracownię Animacji i Filmu Cyfrowego.
Rozwarstwienie
15 - 25 października 2021
Kongres Polaków w Republice Czeskiej / Czechy
Prezentowany cykl prac zatytułowany „Rozwarstwienie” to wynik połączenia wyniesionego z pracowni miedziorytu krakowskiej ASP tradycyjnego spojrzenia na sztukę z działaniami artystycznymi wykorzystującymi komputerowe techniki przetwarzania obrazu fotograficznego. Poprzez analizę i odwołania do wybranych artystycznych poszukiwań innych twórców w pokrewnej materii, ukazane jest autorskie poszukiwanie prawdy o naturze otaczającego świata. Zatracenie rozpoznawalności przedstawianych obiektów ma za zadanie przekierowanie uwagi widza z funkcjonalnego odbierania rzeczywistości na odnajdywanie jej walorów artystycznych.